Pasażerowie zmierzający na przystanek Radom Wschodni nie mogą na razie korzystać z windy od strony ul. Szklanej. Dźwig jest bowiem przypisany do miejskiej części inwestycji, która ma zakończyć się dopiero we wrześniu. Władze Radomia zapowiadają jednak, ze będą starały się o wcześniejsze oddanie jej do użytku.
Nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni był budowany w latach 2023-2025.
Otwarty 30 czerwca obiekt jest bogato wyposażony: wybudowano przy nim przeszkloną galerię, ruchome schody i windy. Jeden z pasażerów podzielił się jednak na Facebooku zdjęciami, z których wynikało, że z tych ostatnich co najmniej jedna jest nieczynna.
PKP PLK szybko zapewniły, że winda nie jest zarządzana ani utrzymywana przez spółkę. – Nasze windy to te, które łączą peron z wiaduktem drogowym – i one działają. Na zdjęciach widać windę od strony ul. Szklanej, której utrzymaniem zajmują się władze Radomia – poinformowała nas Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego zarządcy infrastruktury. Czynne są także prowadzące na peron schody ruchome.
Rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Łukasz Kościelniak przyznał w odpowiedzi na nasze pytania, że winda od strony ul. Szklanej nie działa od samego początku – czyli od momentu oddania do użytku części drogowej wiaduktu. – Dodajmy, że otwarcie części drogowej wiaduktu odbyło się w tym samym czasie, co otwarcie przystanku kolejowego Radom Wschodni – przypomniał.
Budowa windy jest częścią zakresu inwestycji związanej z budową III etapu trasy N-S – ciągu drogowego przebiegającego
po wspomnianym wiadukcie tuż nad przystankiem. – W związku z tym, że inwestycja nie została jeszcze ani dopuszczona do ruchu, ani zakończona, windy również nie mogą być użytkowane. Możemy zapewnić, że jeśli będzie możliwość wcześniejszego uruchomienia wind, to niezwłocznie to zrobimy – zadeklarował nasz rozmówca.
Zgodnie z umową wykonawca ma ukończyć inwestycję do końca września bieżącego roku. Najpóźniej wtedy winda ma zostać oddana do użytku. Zgodnie z wypowiedzią rzecznika MZDiK możliwe jest jej wcześniejsze udostępnienie, jednak warunkiem koniecznym będzie dopuszczenie drogi do ruchu.